fucking hell

Gegroet Belgen,

Hier een eerste impressie van India: 100.000 brabbelende mensen allemaal zwart, 90.000 toeterende auto's waar alleen de zwaarste toeter voorang heeft, 80.000 kitsch-verkopende mensen, 70.000 koeien op de weg, 60.000 plassende mannen met kleine p**tjes, 50.000 moto's met armzwaaiende chauffeurs en nog maar 1 fatsoenlijk hotel gevonden.  En dit allemaal op een grote van een half korfbalveld.  'You love it or you hate it,' en we zijn er eerlijk gezegd zelf nog niet echt uit...

Vluchten zijn wel naar verwachting verlopen, met als hoogtepunt Indiana Jones zoals we hem nog nooit zagen: onoverwinnelijk (wel niets in vergelijking met de avonturen van Rocky).  De aankomst in India (Delhli) was 'hells', zoals verwacht: half uurtje zoeken naar geldautomaat die dan uiteindelijk 'broke' bleek te zijn, dus hebben we al aan ons 'noodgeld' moeten zitten (wisselen in een wisselkantoor).  Hierna een pre paid taxi gezocht en gevonden en zo in het station beland...  Toen was het al vrij laat (2u 's nachts) en zijn we vermoedelijk al voor de eerste keer int zak gezet...  Het gevolg: 1150 roepies armer, snikhete kamer met gorgelende Indier op achtergrond...  Maar wel kunnen maffen na de vermoeiende uren...

Dag 2 was er al een staking aan het station en een gesloten tourist office (waar je de treinticketten moet halen), dus op naar de tourist office in de stad.  Ondertussen al in volgende voertuigen gezeten: taxi, fiets-riksja (en voor diegene die naar het afscheidsfeestje zijn geweest, het verloopt exact hetzelfde als Bieke voordeed...) en moto-riksja.

Daar kregen we te horen dat alle treinen naar Sikkim vol zaten en dat voor 8 dagen.  Dit kwam door enkele bomaanslagen en terroristische aanvallen (diezelfde nacht gebeurd, gezien in krant), waar wij gelukkig niets van gemerkt hebben.  Wat wel opviel was dat er weinig toeristen te bespeuren waren in Delhi...

De oplossing: auto met gids Kahn naar Agra, dan nachttrein naar Varanasi (2nachten) en dan trein naar New Jailipur (Siliguri).

We zijn gisterenavond dus aangekomen in Agra na een korte rondrit in Delhi. Kahn, de chauffeur is een betrouwbaar man die ons in ons hotel heeft gedropt. Ditmaal een goed verzorgd hotel met airco en iets dat op een douche leek. Wonder boven wonder hebben we daar liverpool-stoke city gevolgd op onze tv. Wat een dom idee was want de eindstand was toch 0-0.

Vanmorgen belde Kahn ons wakker (wij sliepen door de wekker) om Agra te bekijken. Met een gids bezochten we de Taj Mahal, een marmer fabriekje, een tapijtenweverij,... Kortom, de hele ratamatam... We kunnen fier terugblikken op een blanco factuur want we hebben alle koopjes en verzendingen kunnen weigeren... Bieke ontpopte zich tot harde/weigerende tante, terwijl Koen eerder de lang-twijfelende nonkel was...

Na een lange dag de-toerist-uithangen zitten we nu in een krap internetcafeetje waarna sattar Khan (sttarkhan@yahoo.ca ) (0091-9811948568,9414643136,9799380464 ) ons zal afzetten aan het station voor de nachttrein naar Varanasi.

Het (voorlopige) plan:

- nachttrein Varanasi

- zoektocht hotel

- sightseeing Varanasi

- trein Siliguri

De indrukken van Bieke:

Delhi was hel. Het stinkt, is vuil, is druk, is lawaaierig, is laf, is maken-dat-je-weg bent. Ik heb heel bewust mijn ogen dichtgedaan voor de mensen langs de weg. Het is te vroeg voor mij om zoveel ellende te zien...

Het is ongelooflijk hoeveel verschillen hier zijn op 1 vierkante meter. De ene keer zit je in de sjieke Taj, 5 meter verder zitten de mensen in stinkend afval te bedelen... degoutant...

Je wordt dan ook elke minuut 4x aangeklampt door mensen die je iets willen verpatsen...

De indrukken van Koen:

idem.

Ons uur is voorbij... foto's volgen in een later stadium...

By the way: onze gezondheid is tot nu toe optimaal en het veiligheidsgevoel is ok.

Dikke zweterige zoenen,

Koen (deel 1) en Bieke (deel 2)